23 Kasım 2010 Salı

matematik dersi performans ödevi

Ürün Kontrol Listesi

Çalışmalar
Evet
Hayır
Çalışmanın taslağını hazırladım.
  X

Çalışmayı zenginleştirecek tablo, resim, fotoğraf vb. hazırladım.
X

Çalışmamı geliştirme aşamasında öğretmenim, ailem ve arkadaşlarımın düşüncesinden yararlandım.
X

Çalışmamı yazım ve anlatım kurallarına uygunluğu açısından gözden geçirip sürekli düzeltmeleri yaptım.
Yasemin hocamdan süsleme konusunda yardım aldım.
X

Çalışmamı sunmaya hazır hale geldim.
X




ürün bilgileri

Bu çalışmadaki hedefim=Rasyonel sayıları daha iyi öğrendim.

çalışmanın aşamaları

1)Çalışmamı planladım.
2)Arkadaşlarımdan yardım aldım.
3)Kaynaklardan araştırma yaptım.

ÜRÜN ÖZ DEĞERLENDİRME

  • Bu çalışmamda şunları çok iyi yaptım.
          Süslemeleri,sorulurı düzgün yaptım...
  • Çalışmamın şu alanlarında biraz daha gayret gösterebilir ve yardım alabilirdim.
Sorularda gayret gösterebilirdim.

  • Belirlediğim hedefe şu kadar ulaştım.
   Mutlaka eksik yönlerim vardır.

  • Bu çalışma benim şu özelliklerimin gelişimini yansıtıyor.
Problem gelişimimi yansıtıyor.

  • Bu çalışmamla ilgili şunlarıda söylemek isterim.
Ayşe hocamın bu ödevi  verdiği için çok teşekkür ederim
                                                     SEVAL   AĞCA                                        
    kaynak
1)internet                                       7/B    380
2)mat.çk-mat.dk-mat.defter
3)test kitapları 


                                                 ÖZ  DEĞERLENDİRME

Bu  etkinlikte ne öğrendim?
Bu etkinlikte rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemini öğrendim.
Hangi konuda zorlandım?
Rasyonel sayıları nasıl toplıyacağım ya da  nasıl çıkaracağım fazla bilmiyordum bu etkinlik sayesinde birazda olsa biliyorum.
Nerede yardıma ihtiyacım oldu?
Çarkıfeleği yapmada yardıma ihtiyacım oldu.
 
                                                           BASİT DÜZEYDE ÖRNEKLER(25’LİK)

                                              
·        2/5+3/5=5/5=1
·        2/4+3/4=5/4
·        7/6+5/6=12/6
·         8/9+3/9=11/9
·        9/10+5/10=14/10
·        6/7+5/7=11/7
·        8/9+4/9=12/9
·        6/9+5/9=11/9
·        4/5+2/5=6/5
·        8/6+2/6=10/6





                                                                ORTA DÜZEYDE ÖRNEKLER (50’LİK)

·        (-1/3)+5/12=1/12
·        2/7+(-5/6)=(-23/42)
·        4/12+(-1/3)=48/72
·        3/4+(-3/12)=48/48
·        3/5+(-8/12)=76/60
·        2/7+(-5/6)=(-23/42)
·        4/5+(-7/14)=91/70
·        2/4+(-5/6)=32/24
·        7/5+(-3/8)=71/40
·        8/9+(-2/3)=42/27

 
İYİ DÜZEYDE ÖRNEKLER (75’LİK)
                                                
·        (-1/12)+(-2/14)=(-38/168)
·        (-2/12)+(-4/10)=(-68/240)
·        (4/13)+(2/15)=(-86/28)
·        (-1/10)+(-4/15)=(-11/30)
·        (-9/18)+(-6/12)=(-216/216)
·        (-4/16)+(5/25)=(-180/400)
·        (-2/14)+(-9/18)=(-162/252)
·        (1/15)+(3/15)=(-4/15)
·        (-2/5)+(-3/18)=(-51/90)
·        (-3/5)+(-4/8)=(-44/40)


İLERİ DÜZEYDE ÖRNEKLER (100’LÜK)

·        (-1/10)+(-4/15)=(-55/150)
·        (-3/10)+(-8/15)=(-125/150)
·        (-4/8)+(-3/10)=(-64/80)
·        (-5/10)+(-3/8)=(-70/80)
·        (-2/10)+(-3/12)=(-54/120)
·        (-4/7)+(-2/15)=(-74/40)
·        (-2/8)+(-3/9)=(-84/140)
·        (-3/9)+(-4/8)=(-60/72)
·        (-4/12)+(-5/15)=(-120/180)
·       (-3/15)  +(-7/14)=(-147/210)


              ÖRNEK=


                                               2 buçuk çuval yani 2.5 yani  2 tam 1 Yarım.






Rasyonel Sayı: a bir tam sayı, b sıfırdan farklı bir tam sayı olmak üzere   şeklinde yazılabilen sayılara rasyonel sayılar denir. Payda sıfır olursa tanımsız bir ifade olur.Q sembolü ile gösterilir.
RASYONEL SAYILAR VE ÖZELLİKLERİ
Rasyonel Sayılar:Birbirine denk olan kesirlerin meydana getirdiği her kümeye rasyonel sayı denir.Rasyonel sayıların meydana getirdiği kümelere rasyonel sayılar kümesi denir.
                  NOT:Her tam sayı rasyonel sayı olarak yazılabilir.
                                NOT:sıfırdan büyük olan rasyonel sayılara pozitif rasyonel sayılar, sıfırdan küçük rasyonel sayılar da negatif rasyonel sayılar denir.
Pozitif rasyonel sayılar kümesi “Q+”ile gösterilir. Negatif rasyonel sayılar kümesi”Q-“ile gösterilir.

                                          ÖDEVİMİN SON HALİ 

SEVAL   AĞCA  7/B   380
                                          kaynak
1)internet                                 
2)mat.çk-mat.dk-mat.defter
3)test kitapları 


                                                 ÖZ  DEĞERLENDİRME

Bu  etkinlikte ne öğrendim?
Bu etkinlikte rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemini öğrendim.
Hangi konuda zorlandım?
Rasyonel sayıları nasıl toplıyacağım ya da  nasıl çıkaracağım fazla bilmiyordum bu etkinlik sayesinde birazda olsa biliyorum.
Nerede yardıma ihtiyacım oldu?
Çarkıfeleği yapmada yardıma ihtiyacım oldu.
 
                                                           BASİT DÜZEYDE ÖRNEKLER(25’LİK)

                                              
·        2/5+3/5=5/5=1
·        2/4+3/4=5/4
·        7/6+5/6=12/6
·         8/9+3/9=11/9
·        9/10+5/10=14/10
·        6/7+5/7=11/7
·        8/9+4/9=12/9
·        6/9+5/9=11/9
·        4/5+2/5=6/5
·        8/6+2/6=10/6





                                                                ORTA DÜZEYDE ÖRNEKLER (50’LİK)

·        (-1/3)+5/12=1/12
·        2/7+(-5/6)=(-23/42)
·        4/12+(-1/3)=48/72
·        3/4+(-3/12)=48/48
·        3/5+(-8/12)=76/60
·        2/7+(-5/6)=(-23/42)
·        4/5+(-7/14)=91/70
·        2/4+(-5/6)=32/24
·        7/5+(-3/8)=71/40
·        8/9+(-2/3)=42/27

 
İYİ DÜZEYDE ÖRNEKLER (75’LİK)
                                                
·        (-1/12)+(-2/14)=(-38/168)
·        (-2/12)+(-4/10)=(-68/240)
·        (4/13)+(2/15)=(-86/28)
·        (-1/10)+(-4/15)=(-11/30)
·        (-9/18)+(-6/12)=(-216/216)
·        (-4/16)+(5/25)=(-180/400)
·        (-2/14)+(-9/18)=(-162/252)
·        (1/15)+(3/15)=(-4/15)
·        (-2/5)+(-3/18)=(-51/90)
·        (-3/5)+(-4/8)=(-44/40)


İLERİ DÜZEYDE ÖRNEKLER (100’LÜK)

·        (-1/10)+(-4/15)=(-55/150)
·        (-3/10)+(-8/15)=(-125/150)
·        (-4/8)+(-3/10)=(-64/80)
·        (-5/10)+(-3/8)=(-70/80)
·        (-2/10)+(-3/12)=(-54/120)
·        (-4/7)+(-2/15)=(-74/40)
·        (-2/8)+(-3/9)=(-84/140)
·        (-3/9)+(-4/8)=(-60/72)
·        (-4/12)+(-5/15)=(-120/180)
·       (-3/15)  +(-7/14)=(-147/210)


              ÖRNEK=


                                               2 buçuk çuval yani 2.5 yani  2 tam 1 Yarım.






Rasyonel Sayı: a bir tam sayı, b sıfırdan farklı bir tam sayı olmak üzere   şeklinde yazılabilen sayılara rasyonel sayılar denir. Payda sıfır olursa tanımsız bir ifade olur.Q sembolü ile gösterilir.
RASYONEL SAYILAR VE ÖZELLİKLERİ
Rasyonel Sayılar:Birbirine denk olan kesirlerin meydana getirdiği her kümeye rasyonel sayı denir.Rasyonel sayıların meydana getirdiği kümelere rasyonel sayılar kümesi denir.
                  NOT:Her tam sayı rasyonel sayı olarak yazılabilir.
                                NOT:sıfırdan büyük olan rasyonel sayılara pozitif rasyonel sayılar, sıfırdan küçük rasyonel sayılar da negatif rasyonel sayılar denir.
Pozitif rasyonel sayılar kümesi “Q+”ile gösterilir. Negatif rasyonel sayılar kümesi”Q-“ile gösterilir.
 

6 yorum:

  1. seval cim güzel olmuş ama biraz daha resim ve biraz daha ayrıntılı olsaydı daha güzel olurdu

    YanıtlaSil
  2. seval daha renkli yapsaydın daha da güzel oludu

    YanıtlaSil
  3. Seval rasyonel sayılar hakkında biraz daha bilgi veririsen çok güzel olucak.

    YanıtlaSil
  4. seval rasyonel sayılar hakkında kısacık bilgi vermişsin.

    YanıtlaSil
  5. fikirleriniz için teşekkür ederim şimdi biraz daha bilgi koycam

    YanıtlaSil
  6. saol bana yardım etigin için seval teşekürler

    YanıtlaSil